Dobroczynne działanie okładów z borowiny

Wielokrotnie słyszy się o dobroczynnych działaniach okładów z borowiny. Zabieg ten proponują także turnusy rehabilitacyjne nad morzem. Dlaczego właściwie borowina ma tak dobroczynne właściwości i domu polecane są okłady borowinowe? Wiedzy zaczerpnęliśmy od lekarza, którego miejscem pracy jest hotel nad morzem.

Zacznijmy od tego czym właściwie jest borowina – jej nazwa może kojarzyć się mylnie  bowiem z grzybami lub owocami. Borowina to gleba torfowa, która po zmieszaniu z wodą używana jest w celach leczniczych i sanatoryjnych. Borowinę można używać w formie pasty, jako kąpiele borowinowe oraz w formie okładów.

Dobrodziejstwo borowiny wynika z jej składu, bowiem zawarte w niej sole, krzemionki, kwasy humusowe i fulwowe, węglowodany, białka, bituminy, garbniki i żywice mają dobroczynne właściwości. Borowina działa więc przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, a także wspomaga przemianę materii i regenerację. Borowina wspomaga także pracę kory nadnerczy i jajników, a jej pogrzana forma przyśpiesza usuwanie toksyn, poprawia krążenie, dotlenia i odżywia tkanki. Do pozytywnych działań borowiny zaliczamy także zmniejszenie pomoc w leczeniu obrzęków, regenerację mięśni, poprawę ruchów stawów, a także poprawę pracy układu nerwowego.

Borowinę stosuje się więc w leczeniu przewlekłych stanach zapalnych tkanek miękkich, kości i stawów oraz chorób reumatycznych – poleca się jej działanie szczególnie przy bólach kręgosłupa. Doskonale sprawdza się także przy chorobach układu krążenia i układu nerwowego, w tym miażdżycy. Jej działanie pomaga także w chorobach układu pokarmowego, pomaga leczyć hemoroidy a także choroby kobiece. borowinę stosuje się także w kosmetologii – ujędrnia ciało, zwalcza cellulit, wygładza zmarszczki i odbudowuje włosy.

Jak widać, okłady z borowiny pomagają działać cuda, dlatego najlepsza rehabilitacja nad morzem posiada takie zabiegi w swojej ofercie. Za garść cennych informacji dziękujemy rehabilitantowi, dla którego hotel z Aquaparkiem nad morzem to nie miejsce pracy, a drugi dom i powołanie.