Magnetronik– czyli maszyna, która przyciąga zdrowie

Zazwyczaj kiedy słyszymy takie hasła jak „pole magnetyczne” lub „promieniowanie” uznajemy to za coś szkodliwego lub niebezpiecznego. Okazuje się, że zupełnie niepotrzebnie – w pewnych okolicznościach ma ono bowiem zbawienny skutek jeśli chodzi o leczenie chorób czy poprawę zdrowia. Na czym polega magnetoterpia, gdzie znajduje zastosowanie oraz czy jest szkodliwa? Te pytania słyszy nieraz pracujący fizjoterapeuta od gości odwiedzających hotel nad morzem, więc postara się nam dziś tę kwestię wyjaśnić. Kiedy zdecydują się Państwo na najlepsze turnusy rehabilitacyjne nad morzem, konieczne zapytajcie naszych specjalistów czy schodzenie, które Państwa dotyka, da się leczyć właśnie z pomocą magnetoterapii.

Magnetoterapia to innymi słowy terapia, która wykorzystuje oddziaływanie pola magnetycznego o niewielkiej częstotliwości. Magnetronik, czyli maszyna, która używana jest do magnetoterapii, powoduje gromadzenie się jonów w błonach komórkowych (jest w stanie dotrzeć do każdej komórki w organizmie człowieka). W efekcie przemieszczają się komórki w organizmie i zachodzi tzw. proces hiperpolaryzacji. Poprawia to metabolizm w organizmie i pomaga odżywić tkanki. Magnetoterapia wykorzystywana jest w rehabilitacji i fizykoterapii, gdyż pomaga na wiele schorzeń. Jej działanie to przede wszystkim uśnieżenie bólu, zwalczanie stanów zapalnych oraz przyśpieszenie metabolizmu. Oprócz tego magnetronik pomaga leczyć obrzęki, pobudza wzrost kości, poprawia krążenie, pobudza enzymy oraz pomaga odnowić kolagen. Ważnym działaniem jest także zmiana pH wody w organizmie, co sprawia, że działa ona bakteriobójczo nawet do 30 godzin po zakończonym zabiegu.

Zabieg magnetoterapii poleca się więc przy złamaniach kości, zwichnięciach stawów i naderwań ścięgien, wiązadeł i torebek stawowych, chorób układu krążenia i oddechowego, przewodu pokarmowego oraz przy schorzeniach neurologicznych. Pomaga w leczeniu wrzodów, osteoporozy, zespołu Sudecka, zapalenia stawów, krwiaków, zapalenia jajników, miażdżycy czy nadciśnienia tętniczego.

Na czym polega sam zabieg magnetoterapii? Przede wszystkim należy się do niego odpowiednio przygotować. Tak jak podczas innych zabiegów wykorzystujących pole magnetyczne takie jak rezonans magnetyczny, nie można mieć na sobie żadnych przedmiotów metalowych takich jak biżuteria, a także przyrządzeń typu komórka czy zegarek, gdyż mogą one zaburzyć działanie pola magnetycznego. W zależności od części ciała, która poddana jest zabiegowi, podczas magnetoterapii pacjent leży lub siedzi. Zabieg trwa od kilkunastu do 30 minut i wykonuje się go na początku codziennie, a potem co drugi dzień. Na całą terapię stosuje się łącznie 10 zabiegów, a ich natężenie jeśli chodzi o pole magnetyczne dostosowuje się do choroby pacjenta.

I teraz pytanie, które wszystkich nurtuje – czy sam zabieg jest szkodliwy? Absolutnie nie – promieniowanie magnetyczne jest bowiem tak małe, że nieraz większe otacza nas w naszych domach-np. w urządzeniach takich jak mikrofalówki, lodówki czy telewizory. Zabieg magnetoterapii nie może być jednak wykonywany podczas menstruacji oraz w czasie ciąży, gdyż mógłby uszkodzić płód. Nie może być także wykonywany osobom, które cierpią na nowotwory, gruźlice, niewydolność wieńcową, nadczynność tarczycy, padaczkę a także młodym osobom z cukrzycą, rozrusznikiem serca lub po przeszczepach narządów. Przed przystąpieniem do zabiegu należy wyleczyć także wszelkie infekcje bakteryjne, wirusowe oraz grzybicze.

Jak się więc okazuje, to, co zazwyczaj wydaje się być groźne i niebezpieczne, w efekcie okazuje się być zbawienne dla naszego zdrowia i mieć dobroczynny wpływ na nasz organizm. Zabieg magnetoterapii wykonuje nasza najlepsza rehabilitacja nad morzem i wykonują jej najwyższej klasy specjaliści.